fredag 18 juni 2010

Lyssna på din kropp

Den absolut bästa träningen är den när hela kroppen skriker "Jag vill röra på mig!!" och man faktiskt ger efter, knyter på sig löparskorna och springer.

Jag hade ett sånt pass igår, helt underbart! Efter att ha sett Löplabbets reklamfilm ville jag inte sitta still, längtan efter en avkopplande tur, att känna svetten och mjölksyran, att få ligga och andas ut i gräset efteråt.
Frihet.
Så jag sprang en tur och kunde sedan stå och stretcha till Den Blomstertid eftersom skolan på min gata hade sommaravslutning. Det var ett ögonblick av total lycka och sommarkänsla, jag önskar den hade gått att spara på burk till de där gråa novemberdagarna.

Nu åker jag till skåne för att träffa kusiner och vänner, men på söndag är det dags igen, då tar jag 8:an i Skatås, bring it on! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar