onsdag 23 juni 2010

Svettigt och härligt på shortspremiären!

Jag skulle ju som sagt ha tagit 8:an i Skatås i söndags, men livet har inte alltid samma planer som jag, så det blev uppskjutet, men idag kom jag iväg efter en picnic med käre far som skjutsade mig dit på hemvägen.
Och det var underbart att komma ut och springa!

Höll ett lugnt tempo, målet var att springa hela vägen, men var tvungen att gå ca 2 minuter för ett jätte-håll högg tag i mig ungefär halvvägs runt. Men jag är nöjd, det gick på 49.32 vilket känns helt okej. Kändes inte alls omöjligt att jag skulle kunnat springa de sista två kilometrarna för att ha tagit milen, men det får vänta till en annan dag, man ska inte jäkta fram.
Svettades enormt, solen gassade och jag var innerligt tacksam över att jag valde de korta löparbyxorna. Annars hade jag nog gått under! :P

mina fina löpartights, nya för i år.


Nöjd med dagen och med en god fruktsallad i magen ska jag nu göra lite nytta här hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar