måndag 2 januari 2012

Nyårslöfte 2012

Jag har tänkte haka på utmaningen som Runner's gav sina läsare:: Minst ett träningspass om dagen hela januari. Det ommer säkerligen bli motigt vissa dagar, men jag tror att dett kan hjälpa lite att ha bloggen som en "träningsdagbok" och bevisa att jag faktiskt utför det jag sagt att jag ska.

Igår var jag dock en smula bakis, så det blev inget tränat alls första dagen. SJälvklart kompenserade jag med 2 pass idag istället!

Jag tog med mitt ömtåliga löparknä på en försiktig runda (som visade sig gå mycket bättre än jag trodde!) och efter mat och lite hemmafixande tog jag mig iväg till gymmet för en rundtur där. Det blev inget långt pas idag, alls. 5 min uppvärmning, 20-25 min styrka (armar, axlar, rygg) och sedan några minuter stretch. Men det kändes bra och efteråt varvade jag ner i bastun, somnade nästan av den underbara värmen, avslappning av hög kvalitet =)

Knät känns bra, även om jag känner av att jag låtit det jobba, men inte ont alls. Kroppen är härligt trött och jag planerar tidig sängång för att komma upp till årets första föreläsning imorgon. (ingen jättelängtan direkt)

/Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar