torsdag 29 juli 2010

Han är min idol!

Manne Evander, 22 år, jag har känt honom i ca 8 år genom Friluftsfrämjandet och nu är han min stora idol.


Han skadade sig för några år sedan och var tvungen att sluta med handbollen, nu gör han comeback genom att på lördag genomföra en full IronMan i Kalmar (3,8 kilometer i vattnet, 18 mil på cykel och 4,2 mil på barmark)! Är inte det inspirerande så man blir tokig? Jag får galna idéer om att lägga upp träningschema och genomföra både den ena och andra galenskapen.
Men vadå galenskap förresten? Är det så galet att vilja prestera, testa sina gränser, utmana sig själv? Jag får små fjärilar i magen när jag tänker på känslan man får efter att ha klarat en prestation, bättrat på sitt personbästa, klarat en ovanligt jobbig backe eller bara vågat göra något man varit nervös inför.
Utmanat sig själv och vunnit.

Läs gärna mer om Mannes inspirerande tokerier!

Nu ska jag ut och springa i sommarregnet :)

1 kommentar:

  1. Testa sina gränser? Som typ... att SPRINGA! en mil för första gången i sitt liv? ;)
    Du klarar allt. Då menar jag inte "Du klarar mycket", utan bokstavligt talat ALLT.
    Go crazy bebe, du kommer fixa vad du än vill göra! <3

    SvaraRadera