måndag 19 juli 2010

Up, up and away!

Rytmen av mina steg mot marken, mina andetag som håller jämn takt, kvällsdofter som sprider sig i luften.
Det är min typ av meditation.

Fick ett sms av Bogren att han hade sprungit idag och då började det krypa i benen på mig. Så träningskläderna åkte på, skorna snörades fast och jag tog mig en tur på ett måndagsstilla Hisingen. Det var underbart! Jag har en "mardrömsbacke" genom skogen upp till min väg (det är i alla fall vad hjag trodde att det var och definitivt hade kallat den för några månader sedan!), så när jag kom till den tänkte jag att "jag ska vara jätteduktig och springa halva backen", men när jag kommit halvvägs, så fortsatte jag av bara farten, sprang hela backen och sedan fortsatte jag upp på Lilla Utsikten där jag, med fantastisk utsikt över Göteborg i skymningsljus, stretchade och hämtade andan. Underbar avslutning!

Nu ska jag duscha, nöjd och stolt är jag och kommer sova galet gott! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar