lördag 31 juli 2010

God morgon!

Igår var jag så trött att jag knappt visste vart jag bodde, vilket resulterade i ovanligt tidig sänggång (även för att vara jag) kl. 20:30. Men lägger man sig tidigt så vaknar man tidigt. närmare bestämt klockan 6  på morgonkvisten, en lördag!
Efter att ha gjort några tappra försök att somna om samtidigt som katterna gjorde allt för att hindra mig, konstaterade jag att det var meningslöst att ligga kvar så jag gick upp och kände sprittandet i benen. "Jag vill springa!".

Förberedde frukosten, snörde på mig skorna och tog en 5 km morgonrunda över ett sovande Hisingen. Det var lite motigt efter ett tag när jag insåg att jag kunde legat i sängen istället för att springa i stark motvind och med stigande hunger. Men som alltid är det ju helt underbart efteråt. Tog mig till och med tid att göra lite styrka för mage och rygg innan jag gick in och slog mig ner med min frukost.

En bra start på dagen hel enkelt! :)

1 kommentar: